tisdag 2 mars 2010

Art: Kilenkrysset Handslaget

Modellen till Kilenkrysset: dags att göra formen.


..alltid lika "läskigt" att bestämma delningsplanen, jag tror att det ska funka med bara två formdelar..

...jag använder den klassiska och berövade sättet för att skapa delarna; .. tunna alu bitar delar formen i två plan..

...tar alltid emot att "förstöra" det man modellerat...

efter att ha försäkrat mig om "släpp" med ett lager vaselin, är det dags för silikonet ..provar här ett nytt som heter RTV 181

...här har jag lagt på tre lager och förstärkt vissa delar med väv så att inget ska gå sönder i de negativa släppvinklarna när man öppnar formen, ska nu härda ett dygn innan jag slutligen lägger några lager glasfiber....
sedan kan man vända den och börja på andra sidan ...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar