måndag 6 augusti 2012

Sviesta årsrejset 2012

Nästan bara mörker, nästan


bara som info, vilket djävla söndag det blev...det tar aldrig slut på dessa...på söndag morgon halv sex vaknade vi att det luktade brandrök...,,och hela mitt tändstystem hade brunnnit upp (satans djävlar)..någon hade kommit åt min på knapp ..när dom flyttade in den i tältet på natten (obs:efter wiskey intag) .....så iväg till Sparreholm för att fixxxa ett nytt..vi klarade att byta på exakt tid då jag tlällde mig på gridden 4sek före flaggsignal. Iväg kom jag. Hängde på första grupp. hojen gick bra, full av förtroende och förmycket andrenalin försökte jag bromsa om dansken i S,et, missade apexen och kraschade.; pang, bonk tjong!.. så låg man i backen. när jag senare blev fraktad till depån, så upptäcket jag att vi hade glömt transpondern....det hade gått åt helvete ändå, utan transponder lika med svartflagg... thats racing...:) jag klarade mig bra bara lite mörbultat!




Men det finns ljus också.

..leverade en speedway hoj åt Bosse Brolin, som han sålt, den fick många att höja på ögonen, speciellt då den hade en Philips injektor som gasare..
 ..som sakt många samlades runt Bosses hoj, idel adel "Slacke el man", "Peter hondaredaktör" , "Leif nicest Honda ordförande", "Ove från norrland Sviesta mek man", "Mats från norrland sviesta chef mek man" och "Lauri super support man" med fanns också "Mats O Norton fan & fotoman".... Trost allt strul så vardet jäkligt kul. trevliga kompisar och skratt. Nu ska jag gå igenom racern och jag kommer tillbaka. Tack tiill alla!



2 kommentarer:

  1. All heder, men du får inte stå för stilla för länge, du kan ärga/rosta tillsammans med "gubbarna".

    Fint att känna föredettingar men dit vill du väl inte hamna än? Kul att veta vem gubbarna är men inte kul att var en av dem?

    SvaraRadera
  2. ..ingen risk at det växer mossa på mig i allafall..:)

    SvaraRadera